18 de maig 2007

Pablo?

Aquests francesos tenen uns tics força curiosos. Per ells tot el que ve de més enllà dels Pirineus és espanyol i per tant castellà. Apliquen el seu criteri jacobí de no respectar cap altre cultura més enllà de la francesa. En podem veure una mostra en el festival PABLO Casals. Si ve del sud en Casals s'ha de dir Pablo, què és això de Pau?
Aquest és el respecte que tenen els organitzadors del festival al sentiment catalanista de Pau Casals.
El més curiós de tot és que aquest festival es fa a la Catalogne, a Prada de Conflent. Potser seria massa demanar el web en català? El que sí que cal és demanar un canvi de nom, aquí en teniu la campanya

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Documentar-se... el que els hi demanem als pólítics.

El Festival Pablo Casals es va crear el 1950 amb ell mateix com a President, o sigui que va ser ell mteix qui va autoritzar de posar aquest nom. A més el nom artísitc de Pau Casals a tot el món era Pablo Casals ja des del 1899 quan debuta a París.

forcadell ha dit...

Documentar-se? Ja hi som! No estic d'acord amb tu=ets un indocumentat/da. Tics una mica feixistoides, aquests. Però bé, què hi farem. Anem al gra: no crec que l 1899 o el 1950 en Casals hagués gosat exigir que el seu nom fos Pau i no Pablo, de la mateixa manera que els meus avis, quan van tornar del camp de concentració en el que s'hi van passar dos anys i mig, no van exigir que els canviessin el nom en els documents. Aquí es parla de la legitimitat del seu nom i no de la legalitat. Només cal fer un cop d'ull al web de la Fundació Pau Casals per adonar-se quin nom preferia ell. Aquest argument que va debutar amb el nom Pablo i per aquest motiu, Pablo era el seu nom artístic i no el podem canviar és un argument que hom pot esperar d'artistes de revista com José Guardiola ...però de Pau Casals!!!??

Anònim ha dit...

Ah, es veritat. Estudiar, analitzar, capacitat per extreure resultats,... tasca de feixistes.
El bé i la salvació de la societat es cosa d' esquerres i sense estudis.
Per això Josep Pla era Josep i no José. Un feixista, mal escriptor perquè per descriure acuradament l' Empordà hagués tingut de quedar-se tancat a casa i imaginar-se 'l.

forcadell ha dit...

Indocumentació, ser d'esquerres i no tenir estudis. No entenc a partir de quina anàlisis has arribar a aquesta conclusió ....Potser és que no tinc prou estudis. No comentaré res més sobre això, però. Suposo que tu mateix/a t'adones que aquest argument no té ni cap ni peus. Suposo que el vas escriure com a resultat de l'empipada que duies al damunt pel fet que jo emprés l'expressió "tics feixistoides" [no vaig acusar a ningú de ser un/a feixista]. Et vaig ofendre i ho sento. Demano perdó. Potser no hauria d'haver dit el que vaig dir, tot i que només vaig dir-ho per fer-te veure que és tan injust acusar a algú de patir tics feixistoides com de ser un indocumentat pel simple de fet de no compartir la mateixa opinió. El dogmatisme és dogmatisme, sigui d'esdquerres o de dretes, es tinguin estudis o no.
Pel que fa a tema que parlàvem, no he signat la campanya per Pau perquè suposo que això és qüestió dels hereus del mateix Pau Casals. Jo continuo pensant que, avui, ell preferiria que li diguessin Pau i no Pablo. No en tinc cap dubte. De tota manera, és qüestió dels hereus. Tot i que si els d'en Pablo Picasso van vendre's el nom a la Citroen....

Anònim ha dit...

Forcadell ets gran!!

Anònim ha dit...

Ens expressem malament forcadell
imaginat si fóssim politics.
Jo tampoc he signat i per la mateixa raó que tu. I millor estar documentat .